Say it isn’t so!

Gilly Noble heeft een leuke baan bij het dierenasiel, heeft zijn jeugd als afgestoten kind verwerkt en is, over het algemeen genomen, redelijk happy met zijn leventje. Hij heeft geen vriendin, maar vindt dat niet echt erg want hij wacht op de ware. Dan komt hij Jo tegen. Zij is de vrouw waar hij zijn hele leven al van heeft gedroomd. Ze worden smoorverliefd en alles lijkt steeds beter te gaan voor Gilly. Dan ontmoet hij de ouders van Jo en is hij in voor de schok van zijn leven. Volgens de ouders van Jo is Gilly hun zoon. Zij hebben hem in zijn vroege jeugd afgestaan. Zijn wereld stort in. Hij kan natuurlijk niet trouwen met zijn eigen zus en is radeloos. Jo is weer samen met haar ex-geliefde “Jack”, een multimiljonair die, volgens haar ouders, de perfecte echtgenoot voor haar is. Na een jaar klopt er een vreemde op de deur van de familie. Hij beweert de echte zoon te zijn van Jo’s ouders….
Deze romantische komedie met hier en daar wat zwarte komedie-elementen is best vermakelijk. Het verhaal is vernuftig geschreven en de karakters passen allemaal prachtig bij elkaar. Mede door de (soms vreemde) karakters en de doldwaze situaties waarin ze terecht komen worden de lachspieren regelmatig geprikkeld. Het vleugje romantiek en drama doen de film goed en zorgen ervoor dat het allemaal niet te plat wordt. Geen echte topper, maar zeker goed voor een vermakelijke avond.

BEELD: 1,85:1. De kleuren zijn mooi en levendig. In de donkere delen is het soms wel wat onrustig. Het beeld is scherp en komt natuurlijk over. Er zijn geen fouten waargenomen die duiden op een slechte transfer van de film naar de dvd. Nederlandse ondertitels.

GELUID: Beschikbaar: Frans en Engels in Dolby Digital 5.1. Het geluid klinkt allemaal wat aan de matte kant. Het mist diepte. De spraak sprankelt niet voldoende, maar is wel goed verstaanbaar. De surroundspeakers worden vooral gebruikt voor de omgevingsgeluiden en (te) weinig om de muziek ‘breed’ te laten klinken.

EXTRA’s: Audio commentaar van regisseur James B. Rogers en de acteur Chris Klein. Het featurette-filmpje van 4 minuten bevat wat achtergrondinformatie, ‘behind the scenes footage’ en korte interviews met medewerkers en acteurs. Er zijn 6 deleted scenes te bekijken (optioneel met commentaar). Verder trailers en scene selectie.

ADDITIONAL INFORMATION:

Genre: Romantische Komedie
Maatschappij: 20th Century Fox Home Entertainment